Een dag in het leven van Valérie Vanlaer, verantwoordelijke planning bij Reflex
Valérie Vanlaer viert bijna haar 19e verjaardag bij Reflex Healthcare People. Ze werkte als consulente tot december 2020 en werd planningsmanager in januari 2021. Valérie vertelt: "De functies zijn complementair, we kunnen geen goede teammanager worden zonder eerst het vak onder de knie te hebben. Dat vak heb ik me in de loop van de jaren bij Reflex wel eigen gemaakt."
Hoe ben je bij Reflex terechtgekomen?
Ik heb psychologie gestudeerd en had interesse in arbeidspsychologie, daarom ben ik begonnen in de interimsector en de selectie van kandidaten.
Mijn start was meteen in de medische interim: eerst 3 jaar bij ISO Interim, daarna veranderde ik van job naar Reflex Healthcare People. Uiteindelijk heb ik nu al een loopbaan van 22 jaar in de medische interim.
Hoe verloopt een week als verantwoordelijke planning bij Reflex?
Het is heel afwisselend, aangezien ik ook nog als consulente werk en dus de snelle troubleshooting van klanten verzorg. Dus het zoeken naar oplossingen, klantcontact en contact met de tijdelijke medewerkers.
Daarnaast regel ik de planning van het team: uurrooster, oproeprooster.
Ik doe ook de evaluaties van mijn teamleden om hen te helpen bij hun commerciële klantencontacten, hun zoektocht naar nieuwe medewerkers, de opleiding van nieuwe kandidaten. Ook zorg ik voor regelmatig overleg met de directie.
Het contact met nieuwe uitzendkrachten verloopt ook via mij: selectie, afspraken maken, opvolging.
Wat vind je leuk aan je job?
De variatie... Elke dag is anders door de periode, sociale gebeurtenissen (staking, tekort, pandemie, enz.). We zijn de afgelopen jaren niet gespaard gebleven en we moesten snel met veranderende situaties omgaan om onze klanten zoveel mogelijk tevreden te houden.
Wat maakt Reflex uniek als organisatie?
We hebben allemaal een zekere autonomie in de aanpak van dagelijkse taken, de managers vertrouwen ons om met nieuwe ideeën te komen en stappen vooruit te zetten.
Reflex is een nichespeler op medisch gebied en stelt haar expertise al jaren ten dienste van verschillende klanten.
We blijven een "familiebedrijf", met aandacht voor de noden van klanten en uitzendkrachten.
Waarom zouden verpleegkundigen en zorgkundigen bij Reflex moeten komen?
Wij krijgen veel aanmeldingen via mond-aan-mondreclame: de uitzendkrachten praten met elkaar en adviseren kennissen om naar Reflex te komen vanwege onze vriendelijke, attente aanpak, onze familiale sfeer en professionaliteit.
We vinden het een hele eer dat ze ons zo positief zien, we zijn een "grote familie".