Een dag in het leven van Dominique Richard, consulente bij Reflex
We spreken met Dominique Richard, zij is al 22 jaar administratief consulente bij Reflex Healthcare People. Dominique begon in 2000 met haar job bij Reflex en heeft er absoluut geen spijt van.
Hoe ben je bij Reflex terechtgekomen?
Mijn studies tijdens de middelbare school waren geen succes. Op 17 jaar ben ik beginnen werken als stagiair bij het RIZIV. Daarna heb ik 11 jaar bij Manpower gewerkt en bijna 2 jaar bij Securex (sociaal secretariaat). Maar dat beviel mij niet zo.
Een collega bij Securex stuurde me de advertentie van "Reflex interim", een uitzendbureau dat net aan het opstarten was. Zij waren op zoek naar een sociaal adviseur. Ik herinner me mijn sollicitatiegesprek nog heel goed, ik had er een goed gevoel bij. En dat gevoel klopte: het bewijs is dat ik hier nog altijd werk!
Hoe verloopt een week als consulente bij Reflex ?
Ik ben sociaal adviseur en werk op de "sociale" afdeling. Mijn werk bestaat voornamelijk uit het verwerken van cheques, facturatie, loonbeslagdossiers en het opstellen van sociale documenten. Ik beantwoord de verschillende vragen van de uitzendkrachten. Wat wij doen, is een teamprestatie en we zijn complementair.
Ook al is mijn werk deels repetitief, elke dag is toch anders en brengt onverwachte gebeurtenissen met zich mee.
De facturatie- en afsluitingsperiode is de drukste van de maand, verder regel ik mijn werk op basis van de prioriteit. Maar er zijn altijd onvoorziene gebeurtenissen, en dit betekent dat geen enkele dag hetzelfde kan zijn.
Wat vind je leuk aan je job?
Ik hou van intense en drukke dagen. Het leukste vind ik de sociale kant van mijn werk. Ik ben beschikbaar en heb aandacht voor onze uitzendkrachten als ze vragen hebben of advies nodig hebben. Het is niet altijd makkelijk om oplossingen te geven, maar ik hou ervan om te luisteren en mee te denken.
Wat maakt Reflex uniek als organisatie?
Wat Reflex uniek maakt, is het familieaspect dat we altijd konden behouden. We zijn een klein team, we staan klaar voor onze uitzendkrachten en ook voor onze opdrachtgevers. Dat wordt door iedereen erg gewaardeerd.
Waarom zouden verpleegkundigen en zorgkundigen bij Reflex moeten komen?
De uitzendkrachten praten positief over ons. We zijn een bedrijf dat zijn familiale en menselijke kant heeft behouden, en we doen altijd ons best om onze uitzendkrachten tevreden te stellen, ze voelen zich thuis bij ons.
Waarom moeten ziekenhuis en rusthuizen klant worden bij Reflex?
Onze reactiesnelheid wordt meteen opgemerkt door klanten. We proberen altijd te voldoen aan de specifieke verzoeken van onze klanten op vlak van administratie: statistieken, facturatie, enz.