Een dag in het leven van Catherine Longrée, verantwoordelijke afdeling administratie bij Reflex
We gaan het gesprek aan met Catherine Longrée, al 21 jaar verantwoordelijke van de afdeling administratie bij Reflex Healthcare People. Ze begon haar job bij Reflex op 15 januari 2001. Catherine houdt vooral van het contact met de interimmedewerkers en de variatie in haar werk. Elke dag is een uitdaging, maar ze gaat die uitdaging met plezier aan.
Hoe ben je bij Reflex terechtgekomen?
Ik begon mijn professionele carrière bij CAPAC (de Hulpkas voor Werkloosheidsuitkeringen) waar ik de wetgeving rond werkloosheid leerde kennen. Dit beviel mij zo dat ik verder studeerde in de Juridische Wetenschappen. Daarna werkte ik 12 jaar op een sociaal secretariaat waar ik ervaring opdeed in de sociale wetgeving.
Een vriendin en ex-collega van het sociaal secretariaat nam met mij contact op om me een job aan te bieden op de sociale afdeling van Reflex. Reflex interim was net 6 maanden eerder geopend en groeide meteen snel. Die persoon is nog altijd mijn collega bij Reflex!
Wat zijn jouw taken?
De belangrijkste onderdelen zijn: ervoor zorgen dat de dossiers van uitzendkrachten en opdrachtgevers up-to-date zijn, zodat betalingen en facturatie correct kunnen uitgevoerd worden. Ik blijf goed op de hoogte van de sociale wetgeving, zodat deze bij Reflex juist kan worden toegepast. Ondertussen zorg ik dat mijn collega's ook mee zijn met de nieuwe wetgeving. Ik vul de sociale documenten in en beantwoord de verschillende vragen van de uitzendkrachten over hun statuut, betalingen, enz. Last but not least, stuur ik klanten de nodige statistieken en sociale documenten wanneer ze dat vragen.
Hoe verloopt een week als verantwoordelijke administratie bij Reflex?
De dagen vliegen voorbij en zijn nooit hetzelfde, elke dag gebeurt er wel iets onverwachts. Je moet vragen beantwoorden van uitzendkrachten, klanten en collega's. Bij Reflex maken we er een erezaak van om binnen maximaal 24 uur te reageren op verzoeken van klanten, uitzendkrachten en instellingen.
Wat vind je leuk aan je job?
Het contact met de uitzendkrachten vind ik heel prettig. Ik hou ook van de afwisseling in mijn werk. Elke dag is een uitdaging, we kunnen niet op onze lauweren rusten. Zelfs na 21 jaar, leer ik nog elke dag bij dankzij de vragen van onze uitzendkrachten en opdrachtgevers.
Wat maakt Reflex uniek als organisatie?
Omdat we een kleine organisatie zijn, hebben we onmiddellijk contact met alle collega's. Hierdoor kunnen we zeer snel reageren op onvoorziene gebeurtenissen of specifieke verzoeken van klanten en uitzendkrachten.
Waarom zouden verpleegkundigen en zorgkundigen bij Reflex moeten komen?
Uitzendkrachten waarderen echt onze persoonlijke aanpak en onze snelle manier van reageren.